16. dec. 2010

Dotik zla: moj ducat


Kaj ta lestvica NI: (a) zoprni protagonisti, ki so mi predvsem šli na živce in/ali sem jim želel smrt; (b) antijunaki oz. negativni liki, ki pa so obenem zavedeni, tragični, pravičniški, zabavno sarkastični ali preprosto kul; (c) norci, psihopatski morilci in podobne strašljive žanrske figure; (d) filmske utelesitve demonov in Satana osebno in podobne fantazijske spake; (e) ramboidni akcijski maščevalni slaboritneži; (f) običajni zlobneži, katerih vloga je zahtevala zgolj arhetipski lik antagonista kot nasprotje glavnemu junaku.

Kaj torej ostane? Čisto zlo, prezira in sovraštva ter filmskega spomina vreden ducat. (Pa še trinajsti, za srečo in v dar Velikemu Ktuluju.) A to je pač le moje subjektivno mnenje in lestvica. Lahko bi jih bilo še dvakrat toliko, a sem jih zanalašč omejil na dvanajst in izbral tiste meni zanimivejše. Pokomentirajte, predlagajte. Mimogrede: saj poznate vse na spodnjih slikah, kaj?

Opomba. Če je širina zgornjega YouTube videoposnetka napačna ali se ta sploh ne predvaja, je to verjetno zato, ker uporabljaš omejeni brskalnik MalegaMehkega™ Internet Explorer ®

16 komentarjev:

  1. Tuco, kot Primorec Primorcu, izražam željo po recenziji filjma Črni bratje, premierno predvajanega sinoči na TVS1 :))

    Za nas, prebivalce tega dela Slovenije, ki je trpela pod italijansko okupacijo lepo število let, ima tako ta del zgodovine, kot povest o neuklonljivemu duhu mladeničev prav poseben pomen in menim, da si filjm že zaradi tega zasluži mesto na tem blogu

    lp

    Alex

    OdgovoriIzbriši
  2. Moj nono je bil na silo rekrutiran v italijansko vojsko, nona pa internirana v Gonarsu; imam tudi sam to ozaveščenost in občutek tiste neuklonljivosti, značilne za kraje pod nekdanjo fašistično okupacijo -- ampak ta film se mi je vseeno zdel bolj za en drek in ga skoraj zagotovo NE bom opisoval. Sem bil že navdušen nad avtentičnimi prizorišči, lepo scenografijo in kostumografijo -- ampak ko so se začeli prvi dialogi, me je minilo in sem nehal gledat. Lesena igra neke neznane mularije, gledališko tog in neživljenjski scenarij, vse skupaj na moč švoh. Zato ti še vedno toplo priporočam odlični Štigličev film iz daljnega leta 1962 Tistega lepega dne, sijajno komedijo z legendarnim Bertom Sotlarjem in Dušo Počkaj ter drugimi, o kateri bom nekoč z veseljem in ponosom še pisal.

    OdgovoriIzbriši
  3. malcolm mcdowell as Alex de Large

    OdgovoriIzbriši
  4. mah prehitro stisnil objavi :D

    denis hopper v blue velvet

    robert de niro v cape fear (mitchum ni tako evil)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ola, lahko napišeš še filme, iz katerih so ti karakterji? Hvala. C.

    OdgovoriIzbriši
  6. Emmm... Sem zadevo zastavil kot nekakšen kviz v upanju, da še kdo pozna te filme. Bom čez nekaj časa izdal naslove.

    OdgovoriIzbriši
  7. Nekoliko težav bi lahko delal ta brat od Jima Careya iz Butec in Butec, vendar bi se na koncu vseeno odločil za Eden Lake. Ostalo pa je v bistvu večinoma klasika... Is it safe?

    OdgovoriIzbriši
  8. Oh yeah. :) Jaz bi se pa težko odločil. Tisti na zadnji sliki je ena najbolj zlobnih prasic kdaj upodobljenih na filmu. Vsa čast Sergiju, seveda, izjemno je odigral.

    OdgovoriIzbriši
  9. 2. slika the dark master al karkol je iz star wars

    3. slika nurse ratchet iz one flew overt the cuckoo's nest

    4. slika ralph fieness kot nacistični oficir v taborišču iz schindler's list

    5. slika mitchum a.k.a. the priest iz night of the hunter

    ostali so mi vsi znani, samo ne vem filma :S

    očalar je menda iz enega guy ritchija, uni tropski je morda od neila marshala, zadnja 2 pa pojma nimam

    OdgovoriIzbriši
  10. Tropski je seveda Mad Maxov iz Apocalypta, Bacon iz Sleeperov, Španec iz Paninega labirinta, Stari "zobar" iz Marathon Mana, Eden Lake smo že tudi ugotovili, manjka le še mladi Hitler iz Boys from Brazil.
    Aja, stari kronaš pa nima Pogumno srce

    OdgovoriIzbriši
  11. Tista gmota plastelina je (samooklicani) imperator (nekdanji senator Palpatine) iz Vojne zvezd, očalar je legendarni boss "Brick Top" Pilford iz Snatcha, tropski pa svinjski Middle Eye iz Apocalypta (Gerardo Taracena, videli smo ga tudi v Fukunagovem Sin nombre) - sicer je iz taistega Zero Wolf (Raoul Trujillo) večji badass, a je zgornji IMHO bolj podla in zlobna prasica. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. ah

    zamešal sem ga s temi

    http://images.allmoviephoto.com/2008_Doomsday/2008_doomsday_006.jpg

    OdgovoriIzbriši
  13. Pogrešam gospoda Hanibala...

    OdgovoriIzbriši
  14. Kaj ta lestvica NI: [...] (c) norci, psihopatski morilci in podobne strašljive žanrske figure.

    OdgovoriIzbriši
  15. kevin bacon je posiljevalec iz sleepers, poba z nožem je iz eden lake, kralja in dveh tipov s flaškami ne registriram, prav tako pobalina iz prve slike ne, ostale pa ste že napisali...

    OdgovoriIzbriši