31. mar. 2010

Edge of Darkness (2010)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●○○○○

Meh, že spet umotvor z verskim fanatikom Gibsonom, kjer se maščuje nekomu zaradi nečesa. Če kdo, potem prav Mel že kar dolgočasno predvidljivo uteleša filmskega angela smrti, ki išče biblično odrešitev v krvavem povračilu. V Pobesnelem Maxu (1979) se je maščeval cestni tolpi za smrt sina in pohabljenje žene, na ladji Bounty (1984) krutemu kapitanu (zaradi katerega je moral pustiti ženo na Tahitiju), v drugem delu Smrtonosnega orožja (1989) tihotapskim južnoafriškim diplomatom, ki so mu ubili ženo, v Hamletu (1990) lastnemu stricu za uboj očeta, v Braveheartu (1995) neusmiljenim Angležem za zatiranje rojakov in hinavsko pogibel novopečene neveste, v Odkupnini (1996) je še sam ponudil nagrado za glavo sinovega ugrabitelja, v Paybacku (1999) se je po zahrbtni izdaji žene in prijatelja spopadel z morilsko kitajsko tolpo, v Patriotu (2000) pa z britansko vojsko, ki je ubila dva izmed njegovih otrok in požgala domačijo. V njegovem Kristusovem pasijonu (2004) bi potemtakem lahko videli še simbolično maščevanje Judom, ki so si drznili izdati in ugonobiti Jezusa (beri: pohlepnemu židovskemu lobiju, ki finančno obvladuje Hollywood), pa še kaj bi se našlo. Oko za oko, pravični božji srd, ali kako že pravi Stara zaveza. (Zeh.)



Po nekaj letih glumaške odsotnosti se v vlogi zagrenjenega policista Thomasa Cravena tokrat maščuje krivcem za nasilno smrt odrasle hčere (Bojana Novaković), ki se je bila kot aktivistka usodno zapletla v dvomljive posle izdelovalcev jedrskega orožja (Danny Huston) in njihovih zaveznikov na najvišjih državnih političnih ravneh. Režiser novodobnih bondijad (GoldenEye, Casino Royale) in plehkih mečevalščin (The Mask of Zorro, The Legend of Zorro) Martin Campbell je naredil kar strnjen rimejk lastnega, nenavadno intrigantnega trilerja Edge of Darkness (1985) v šestih nadaljevanjih angleške mreže BBC — a mu je pri predelavi istoimenske miniserije ušel znaten del pripovedne doslednosti, premišljeno zapletene dramaturgije, logičnega sosledja dogodkov, političnih in ekonomskih vzgibov zločinskih korporacij ter pomenljivih naravovarstvenih podtonov. Ostal je le še en flick o maščevanju, ki je ob solidnem Melovem performansu sicer gledljiv in kratkočasen, a v kompilaciji dodobra izrabljenih in neštetokrat videnih motivov ne prinaša nobenega hvalevrednega presežka. Razen upehanega in vidno postaranega Mela — ki mu gre v vlogi režiserja pravzaprav kanček bolje, bi rekel.

Well, you had better decide whether you're hanging on the cross or banging in the nails.

Ni komentarjev:

Objavite komentar